czyli o innowacji, bezpiecznej pracy na wysokości i wszystkim tym, co stanowi o sile marki Faraone. Artykuł napisany na podstawie rozmowy z Piero Faraone i Gianlucą Marcattilii.
W 1969 roku Sabatino Faraone, zajmując się stolarką aluminiową, zapoczątkował rodzinny biznes. Na początku działalności zakład świadczył usługi w zakresie stolarki okiennej z wykorzystaniem profili aluminiowych. Sabatino Faraone, wraz ze swoim bratem, Piero, szybko odkryli niszę rynkową. Region słynął z dobrze prosperujących gajów oliwnych. Przy zbiorach wykorzystywano w nich stare drewniane drabiny. Dla Faraone to była szansa na rozwój.
Drabina do sukcesu marki Faraone
Drewniane drabiny były ciężkie, mało stabilne i nietrwałe. Podatne na warunki atmosferyczne, dużą wilgoć i zmienne temperatury, szybko pękały, wymagały ciągłej naprawy a nawet wymiany. Faraone od samego początku swojej działalności szukało innowacji. Znając doskonale specyfikę pracy w gajach oliwnych, firma opracowała aluminiowe drabiny, które szybko podbiły lokalny rynek.
Innowacyjne, odważne podejście do prowadzonych prac, nieustanne udoskonalanie produktów i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań w zakresie produkcji, zagwarantowało firmie dynamiczny rozwój. Marka Faraone szybko zyskała renomę, słynąc z wysokiej jakości wyrobów aluminiowych dla budownictwa oraz specjalistycznego sprzętu i produktów do pracy na wysokości.
Faraone pionierem w produkcji konstrukcji aluminiowych
Rok 1974 to przełom w rozwoju Faraone. Zespół specjalistów oraz duże grono zadowolonych klientów pozwoliły firmie przekształcić się w fabrykę z prawdziwego zdarzenia. Powstał zakład w Tortoreto, dysponujący nowoczesnym parkiem maszynowym. Marka jeszcze siniej zaznaczyła swą obecność we Włoszech, dyktując światowe trendy w produkcji konstrukcji aluminiowych. Rynek szybko docenił ich trwałość oraz unikalne właściwości.
Nazwisko Piero Faraone skojarzono z najwyższą jakością wyrobów aluminiowych nie tylko w kraju, ale i Europie. W 1989 roku firma osiągnęła status lidera w branży. Piero Faraone uczestniczył w pracach Komisji Europejskiej, pomagając opracowywać przepisy dotyczące drabin. Specjalistyczna wiedza, zespół wykwalifikowanych inżynierów oraz nowoczesny park maszynowy pozwoliły wprowadzić na rynek pierwsze rusztowania aluminiowe sygnowane logo Faraone, dziś nazywane wieżami jezdnymi.
Produkty Faraone, tworzone zgodnie z restrykcyjnymi normami marki, gwarantującymi najwyższą jakość i bezpieczeństwo w pracy na wysokości, spełniały normy europejskie jeszcze przed ich wprowadzeniem. Innowacyjna technologia Faraone szybko zasłynęła z niezawodności i bezpieczeństwa poza granicami kraju, co zaowocowało kolejnym, ważnym etapem w rozwoju marki Faraone oraz jej oferty już na skalę europejską.
Rozwój marki Faraone na rynkach europejskich
W latach 1994 – 1996 Faraone otworzyło zakłady produkcyjne w Polsce i Hiszpanii. Szczególne znaczenie dla marki miał oddział w Polsce, którego dynamiczny rozwój pozwolił firmie dystrybuować swoje produkty szybciej i w jeszcze większej ilości. Prezesem Faraone Poland został Gianluca Marcattilii, i to jemu w dużej mierze polska fabryka zawdzięcza swój sukces.
Jego niezachwiana wiara w powodzenie budowy marki i jej kapitału poza granicami Włoch, dostrzeżenie potencjału w utworzonym polskim zespole, śmiała i odważna wizja rozwoju oraz charyzma i energia, zachęcająca ludzi do realizacji wyznaczonych celów, sprawiły, że małe przedsiębiorstwo zapoczątkowane w Lipianach zapewniło sobie dynamiczny rozwój, zdobywając uznanie w całym regionie, Polsce, a ostatecznie również na rynkach europejskich i światowych.
Faraone Poland
Obecnie Faraone Poland to zakład produkcyjny o powierzchni 6000 mkw, ulokowany w Goleniowskim Parku Przemysłowym. Niedługo obchodzić będzie swój jubileusz 30-lecia działalności w Polsce a sama marka Faraone skończy symboliczne 55 lat, co napawa dumą wszystkich pracowników Grupy Faraone, którzy tworzą i sprzedają swoje produkty w niemal całej Europie, a także poza jej granicami.
Faraone to światowy gigant w produkcji systemów aluminiowych do pracy na wysokości, uznawany przez specjalistów, cieszący się zaufaniem największych firm. Swoje produkty sprzedaje zarówno międzynarodowym koncernom, jak i niewielkim zakładom, każdego klienta traktując indywidualnie, uwzględniając wszystkie jego potrzeby. Produkty Faraone są wszędzie tam, gdzie sprzęt do pracy na wysokości odgrywa kluczową rolę i musi być najwyższej jakości.
Specjalistyczne produkty Faraone z myślą o wielu branżach
Faraone produkuje swoje wyroby z myślą o niemal wszystkich branżach, również tych, które wymagają specjalistycznych rozwiązań, jak np.: rolnictwo, przemysł spożywczy, handel, transport, branża paliwowa, lotnictwo, kolej czy przemysł zbrojeniowy. We współczesnym świecie, w którym każdy chce sięgać wyżej i zdobywać coraz więcej, zastosowania Faraone są wręcz niezbędne do bezpiecznej i efektywnej pracy.
Świat pokochał drabiny, rusztowania, podnośniki i produkty specjalne Faraone. Dziś to także nowoczesne podnośniki osobowe ELEVAH, które najlepiej oddają postęp myśli technicznej marki Faraone oraz efekt jej działań, by praca na wysokości była jeszcze bardziej bezpieczna. Innowacyjna myśl Piero Faraone oraz zapoczątkowana przez nią i kontynuowana przez ludzi pełnych pasji, wizja, uczyniły Faraone czymś więcej niż tylko marką wyrobów aluminiowych.
Marka Faraone wspiera kulturę bezpieczeństwa
Od wielu lat Faraone wspiera szereg inicjatyw lokalnych, promując kulturę bezpieczeństwa. Oddziały firmy we Włoszech, Polsce i Hiszpanii nie tylko poświęcają swój czas na produkcję specjalistycznego sprzętu do pracy na wysokości, ale również uświadamiają ludziom, że dbanie o bezpieczeństwo jest sprawą najwyższej wagi i może rzutować na całe nasze życie.
Faraone jest świadome, że nawet najnowocześniejsza technologia nie zagwarantuje maksimum bezpieczeństwa, jeżeli ludzie nie będą wiedzieć jak z tej technologii korzystać. Dlatego od wielu lat organizuje liczne prelekcje, wykłady i szkolenia, także w postaci darmowych webinariów, chętnie dzieląc się wiedzą z zakresu BHP, świadomego korzystania ze swoich produktów, by każdy mógł ich używać nie tylko bezpieczniej, ale również efektywniej.
Wiedza i certyfikowana jakość produktów Faraone
Faraone dba o kulturę bezpieczeństwa. Uświadamia jak istotną rolę odgrywają certyfikacje używanego do pracy na wysokości sprzętu. Na konkretnych przykładach, z wykorzystaniem własnych produktów pokazuje, że systematyczne kontrole techniczne nie tylko chronią pracowników i pracodawców przed wypadkami i przykrymi konsekwencjami, ale również przedłużają żywotność narzędzi. Uczestnicy szkoleń szybko przekonują się, że używanie w pracy certyfikowanych drabin to nie tylko przykład odpowiedzialnego postępowania, ale również odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.
Chcąc realizować swoje cele, Faraone podejmuje szereg dodatkowych działań, ściśle współpracując z różnymi instytucjami, stowarzyszeniami i fundacjami, jak również Centralnym Instytutem Ochrony Pracy. Dzięki temu cenna wiedza, nabywana i stale poszerzana, nie tylko w teorii, ale również w praktyce, już od ponad pół wieku dociera do szerokiego grona osób, szczególnie specjalistów, których działania i opinie mają ogromny wpływ na kulturę bezpieczeństwa w Polsce i na całym świecie.
Wartości Faraone i misja marki
Faraone jest przekonane, że dobro procentuje. Pomagając innym, tak naprawdę pomagamy sobie. Tworzymy lepszy świat, bardziej przyjazny i bezpieczny. Świadomość robienia czegoś dobrego, niesienia pomocy drugiemu człowiekowi sprawia, że czujemy się lepsi, bardziej potrzebni. Ta świadomość pomaga pracownikom Faraone jeszcze bardziej angażować się w swoją pracę. A za każdą silną marką kryją się ludzie. Ich wiara i przekonania, gdy współgrają z wartościami marki, przekonują do siebie innych. Tak narodziło się Faraone. I za to tę markę pokochał świat.
O sile marki Faraone najlepiej świadczą wypowiedzi jej twórców Piero Faraone oraz Gianluci Marcattilii:
„Świadomość, że produkty Faraone przyczyniają się do ochrony zdrowia setek tysięcy ludzi na całym świecie, i to każdego dnia, napawa nas dumą. Ta myśl dodaje nam energii do dalszej, wytężonej pracy, by zgodnie z wizją całej Grupy Faraone, stale udoskonalać nasze produkty, czyniąc je jeszcze bardziej wygodnymi i bezpiecznymi w użytkowaniu.
Tworzymy nasze produkty, by ludzie mogli pracować na wysokości bezpiecznie, w spokoju i w pełni skoncentrowani. Komfortowe warunki pracy przekładają się na jej efektywność. Pracownicy są mniej zmęczeni, mają lepsze samopoczucie a dzięki temu wzrasta również ich komfort życia. To wartość bezcenna, której nie można kupić za żadne pieniądze, dlatego Faraone stale inwestuje w innowacje.
Innowacyjne podejście do rozwoju marki oraz całej naszej oferty objawia się w sposobie pracy wszystkich naszych pracowników i daje niesamowite efekty, czego najlepszym dowodem są nasze produkty, które nie mają sobie równych. Myśląc o Faraone i drodze, jaką przebyliśmy przez te niemal 55 lat naszego funkcjonowania, w tym blisko 30 lat w Polsce, jestem wdzięczny każdej osobie, która jest częścią tej niezwykłej historii.
– Piero Faraone, CEO Faraone Group
Ostatnio widzieliśmy się z Piero podczas firmowej Wigilii. Zespół przygotował nam niesamowity prezent, wielki tort, który przypomniał mi czasy, gdy marka Faraone rodziła się, wpierw we Włoszech, później Hiszpanii i Polsce. To była bardzo emocjonująca chwila, podczas której uzmysłowiłem sobie, że to ona, oraz wiele innych, związanych z naszą historią, świadczą o sile marki Faraone.
Emocje są kluczowe w budowaniu każdej marki. Ważne, by były szczere i prawdziwe. Bo kiedy tworzysz coś, na czym ci bardzo zależy, powinieneś mieć kogoś z kim możesz to dzielić i na kim w pełni możesz polegać. I kiedy wiesz, że za tym co robisz stoi coś więcej niż tylko produkt, który się sprzedaje, odnajdujesz w sobie siłę i wiarę do działania. Wtedy jesteś w stanie wsiąść w samochód i ruszyć do nieznanego kraju, by budować coś tak niezwykłego jak Faraone Poland.
Oczywiście, że miewa się chwile zwątpienia i niepewności. Wszyscy doskonale je znamy, szczególnie w tak trudnym i wymagającym czasie, jakim był lockdown. Uważam jednak, że każda przeszkoda zawiera w sobie potencjał. Potrzeba dostosowania się, konieczność szukania nowych rozwiązań, uważna obserwacja potrzeb, wszystko to stanowi doskonałą lekcję innowacyjnego myślenia.
A trzeba zaznaczyć, że innowacyjne myślenie to niewątpliwy atut Faraone. Dlatego z optymizmem patrzymy w przyszłość. Świat czeka na nasze produkty. Ludzie ich potrzebują. Potrzebują nas. To największa wartość, która stanowi o sile marki Faraone.
– Gianluca Marcattilii, CEO Faraone Poland